Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Tim Hermens - WaarBenJij.nu Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Tim Hermens - WaarBenJij.nu

Singapore

Blijf op de hoogte en volg Tim

21 Oktober 2016 | Singapore, Singapore

Beste lezer,

Bij deze open ik mijn reisverslag van mijn Big Aussie Adventure (grote australische avontuur).

Op maandag 17 oktober vertrokken we met het hele gezin richting Schiphol om mij af te zetten. Eenmaal aangekomen op Schiphol hadden we moeite met het vinden van de incheckbalie, maar na goed zoeken en wat geduld was ik ingecheckt en mijn tas al richting het vliegtuig.
Dit ging gelukkig snel, waardoor we nog tijd hadden om een frietje en een kroketje te eten. Toen de buiken vol zaten zijn hebben we vlak voor de douane afscheid genomen van elkaar. Het was nu definitief.

Hierna ging alles heel snel, paspoort controle ging automatisch en het fouilleren was ook zo gebeurd. Heb nog een klein uurtje gewacht en toen begon het boarden. De eerste vlucht was met de Airbus 380-800, het grootste passagiersvliegtuig ter wereld. Na een hapje eten, filmpje kijken en een biertje drinken heb ik geprobeerd te gaan slapen Dit ging heel moeizaam, want hoe luxe het vliegtuig ook is, je zit in een stoel.

Na een korte overstap op Dubai Airport, ging ik aan mijn tweede helft van de vlucht beginnen, richting Singapore. In totaal was dit een vlucht van 14uur.

Rond de klok van 9 's avonds kwam ik aan in Singapore. Op de luchthaven stond iemand te wachten op mij die mij naar mijn hotel bracht. Hij waarschuwde mij al voor dat het heel heet was, omdat ik nog gekleed was op het koude Nederland. Toen de deur naar buiten openging voelde ik de warmte, het was net alsof je in een Turks stoombad stapt, warm en heel erg benauwd. Dit was echt even wennen.

De volgende ochtend kreeg ik een rondleiding door de stad, samen met een groep. Zo zijn we langs Chinatown, Little india, de botanische tuinen en Marina bay gegaan. Al snel kwam ik er achter dat de grootste attractie van Singapore de skyline van Marina bay is. Na de rondleiding ben ik teruggebracht naar het hotel, heb hier meteen mijn koffers gepakt en ben naar een Hostel gegaan. Hier kwam ik al snel in contact met drie drie Duitsers en een Nederlander. 's Middags zijn we met z'n alle naar ION SKY ( uitkijkpunt van 218meter) gegaan, hebben iets gegeten in Chinatown. Toen het donker begon te worden zijn we naar de Gardens van Marina Bay gegaan, hier vind twee keer per avond een lichtshow plaats.

De dagen erop was er niet veel meer gebeurd. Omdat we alles al gezien hadden, hebben we meer tijd genomen om rustig op het dakterras van het hostel te zonnen en een biertje te drinken.

Op vrijdag 21 oktober ben ik vertrokken naar Sydney, op naar het nieuwe avontuur.

  • 23 Oktober 2016 - 15:51

    Jet:

    Hoi Tim

    De reistijd is wel erg lang maar gelukkig is alles goed verlopen.
    Leuk dat je al wat mensen hebt leren kennen.
    Veel succes met het vinden van een fijn baantje!




  • 23 Oktober 2016 - 15:54

    Jet:

    Wat ziet Sydney er mooi uit in de avond!


  • 25 Oktober 2016 - 22:53

    Paul:

    Hey Tim,
    Inmiddels ben je al in Sydney, geweldige stad down under !
    Veel succes met t vinden van een leuke job en geniet ervan.
    No Worries

  • 15 November 2016 - 11:44

    Oma Thea:

    Hoi Tim,

    Hoe gaat het toch?
    Ik heb geen reis verslag meer gekregen van jouw!

    Ben wel heel erg benieuwd naar, hoe het gaat?

    Híer is het echt herfst.
    Heb je iets gezien of gehoord van de aardbeving?
    Hoop van niet.

    Liefs Oma THea.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Singapore, Singapore

Big Aussie Adventure

Work and Travel visum in Australië

Recente Reisverslagen:

30 November 2016

Blue Mountains

11 November 2016

Sydney & Surfcamp

21 Oktober 2016

Singapore
Tim

Actief sinds 14 Okt. 2016
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 6148

Voorgaande reizen:

17 Oktober 2016 - 14 Augustus 2017

Big Aussie Adventure

Landen bezocht: