Blue Mountains - Reisverslag uit Katoomba, Australië van Tim Hermens - WaarBenJij.nu Blue Mountains - Reisverslag uit Katoomba, Australië van Tim Hermens - WaarBenJij.nu

Blue Mountains

Door: Tim Hermens

Blijf op de hoogte en volg Tim

30 November 2016 | Australië, Katoomba

Na het surfcamp ben ik terug gegaan naar Sydney voor een paar nachten. Ik had contact gehad met een vriendin uit Nederland, Vivianne Smeets, en zij zat in de Blue Mountains (Een groot nationaal park twee uur rijden van Sydney). Op aanraden van haar heb ik een week geboekt in een hostel genaamd The Flying Fox.
Met de trein vanuit Sydney ben ik hier naartoe gegaan. Na een paar uur in de trein gezeten te hebben kwam ik eindelijk aan in Katoomba, het hart van de blue mountians. Deze plek is bekend om de three sisters ( drie gezusters) en het aantal goede wandelroutes door de bergen. Het is een klein stadje dus het hostel was zo gevonden. Het inchecken in het hostel was pas om zes uur waardoor ik de tijd had om de buurt te verkennen. Net toen ik de deur uit liep kwam ik Vivianne tegen. Samen zijn we naar echo point gelopen en hebben we de three sisters bekeken. ’s Avonds zat iedereen van het hostel rond een kampvuur en hebben we bier gedronken tot laat in de nacht.
De volgende dag gingen we al vroeg weg om naar een riviertje te gaan. Op deze plek kon je goed zwemmen en rots duiken. De weg ernaar toe was al spectaculair, je kon er alleen komen door een lange tijd door een onverhard heuvelachtig pad te rijden. Bij dit riviertje zijn we de rest van de dag geweest.
Omdat Sydney in Australische termen om de hoek ligt besloten we de volgende dag om naar een festival te gaan in Sydney. Het was een gratis festival en het weer was top, een geslaagde dag dus.
De dagen erna heb ik vooral veel gewandeld door de bergen heen, de meest bijzondere tocht was de tocht naar de Ruined castle, dit is een natuurlijke rotsformatie bovenop een heuvel in het dal. Hier had je een 360grade uitzicht over de blue mountains. In totaal, heen en terug, duurde deze tocht 8 uur. Ook heb ik nog de figure 8 pool bezocht, dit is een gat in een rots die weer in de zee ligt. Deze rots is alleen te bereiken met laaggetijde.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Katoomba

Big Aussie Adventure

Work and Travel visum in Australië

Recente Reisverslagen:

30 November 2016

Blue Mountains

11 November 2016

Sydney & Surfcamp

21 Oktober 2016

Singapore
Tim

Actief sinds 14 Okt. 2016
Verslag gelezen: 638
Totaal aantal bezoekers 6150

Voorgaande reizen:

17 Oktober 2016 - 14 Augustus 2017

Big Aussie Adventure

Landen bezocht: